Citroën BERLINGO 1.5 BlueHDi 130 SHINE: Třetí generace je úplně jiný level..!

23.10.2018 08:44

Na tento okamžik s nejnovějším Berlingem jsem se moc těšil i proto, že starší model mi k mé spokojenosti říká pane už několik let.

První překvapení jsem zažil po nastartování dieslové motorizace. To ticho v interiéru Citroënu je ohromující, jako kdyby součástí auta motor snad ani nebyl. Kabina je dokonale odhlučněná.

Nastavuji audio, klimatizaci, zapínám pás a vyrážím. Po prvních kilometrech mi přijde na jazyk nejvýstížnější hláška: "Pokrok ničím nezastavíš."

Berlingo bylo známo vždycky jako skvělý, prostorný a spolehlivý pracant, ale teď k němu automobilka přidala nejnovější technologie, bezpečnostní asistenty a líbivý design.

V kabině je velký centrální displej a spousta asistentů. Technologie tady hlídá i rychlost, a nepřekočit s Berlingem padesátku není vůbec problém při té radosti z jízdy. Ovšem okamžitě se mi rozbliká červeně povolená rychlost ve tvaru dopravní značky.

V zorném poli mám head-up displej, jenž mi zobrazuje povolenou rychlost na základě dopravních značek i tu aktuální a asistent hlídá jízdu v pruhu. Jakmile se přiblížím k vodorovnému značení na středu vozovky či u krajnice, ztuhne volant a tlačí mě zpět na střed pruhu.

Nad hlavou mám prosklenou panoramatickou střechu "Modutop" s elektrickou roletkou a ambientním osvětlením. Nad čelním sklem je potom šikovný odkládací prostor a parádní schránka je umístěna i vzadu nad zavazadelníkem.

Šikovně je vyřešeno sklápění zadních sedaček. Jednu jsem na ukázku sklopil. Líbí se mi svěží barva sedadel i hodně místa vzadu.

Užívám si jízdy a dokonale nastaveného podvozku, který si s výškou novinky dokáže skvěle poradit. Vadí mi jen menší vnější zpětné zrcátko a širší B sloupek. Ve svém autě to řeším vždy dokoupením toho panoramatického. No a B sloupek? Na ten si hold musím zvyknout, bezpečnost je nade vše. Chrání hlavu řidiče a je malinko širší a blíž k čelnímu sklu než u mého staršího Berlinga. Vzadu pod střechou je už zmiňovaná schránka, kde můžete uložit ještě spoustu věcí.

V Berlingu mám díky vyšší světlé výšce výhled jako z "esúvéčka." Motor s výkonem 130 koní spokojeně, téměř neslyšně přede. Tohle auto jsem si prostě zamiloval.

U mě palec nahoru i se spotřebou, vždyť jsem se dostal se "syrovou" 1.5 Blue HDI na krásných 5.3 litrů nafty na sto kilometrů.

Co dodat závěrem?  Citroën Berlingo  třetí generace to je úplně jiný level. Za mě celkově velké pozitivum a spokojenost.

S novým dieslem navíc nemáte v Německu nikde žádná omezení. Doporučuji svezení. K dispozici je také prodloužená (sedmimístná) verze Berlingo XL. Jirka Hyner