Citroën C3 1.2 PureTech 83 koní 2021: Inovovaný hatchback mě překvapil pružným motorem, prostornou kabinou i spotřebou..!

29.09.2020 08:53

První kilometry s čerstvou novinkou už mám za sebou a po představení v rámci nedělního Motomagazínu Speed Live na ostravské autoburze (20. září 2020) jsem se pustil s francouzským sympaťákem Citroën C3 do dalších kilometrů.

Model patří v Evropě do prodejní top desítky a má to své důvody. Auto nabízí vzdušnou a prostornou kabinu, jež výrobce ještě více vymazlil. Na palubní desce výbavy Shine jsem našel dokonce textilní kůži zdobenou prošitím.

Infotainment má po upgradu na 7palcovém dotykovém displeji nové prvky. Je čitelnější i rychlejší. Audio hraje velmi dobře, stačilo najít v menu nastavení a upravit barvu zvuku.

Ocenit musím prostor na zadních sedadlech a zavazadelník o objemu 300 litrů. V "áčkovém" segmentu patří pocitvě podle mého k prémiantům. Má jen vyšší nákladovou hranu.

Optimalizací prošel oceňovaný motor 1.2 PureTech a vzhledem k tomu, že jsem znal jen přeplňovanou silnější motorizaci s turbem o výkonu 110 koní a 205 Nm. Musím říct, že právě základní jednotka 83 koní s točivým momentem 118 Nm a nepřímým vstřikem paliva mě doslova dostala.

Je pružná a kolem 2.500 otáček za minutu hezky zabírá a jde za plynem. Navíc má sympatický zvukový projev. Trojku jsem proto řadil s velkým potěšením. Manuální pětikvalt má sice delší dráhy, ale na to jsem si celkem rychle zvykl.

V městském provozu mi syrová a nezajetá motorizace "brala" v pohodě 5.8 až 5.9 litru. Při cestě do Beskyd směrem na Čeladnou mi palubní počítač po třech dnech ukázal nějakých 5.5l na sto kilometrů. A to jsem jezdil svižně na hranici maximálních povolených rychlostí na daných úsecích.

Podvozek bezvadně filtruje nerovné silnice i příčné přejezdy. Auto se výborně ovládá a potěšilo mě řízení se slušnou odezvou. Bezvadně je nastaven i podvozek v kombinaci se 16palcovými hliníkovými koly. Není divu, vždyť Citroën má řadu zkušeností z WRC. Přitom si stále zachovává pověstné pohodlí "Made in Citroën."

Líbí se mi také přepracovaná přední část vozu, dodává mu dospělý výraz. Nový tvar dostaly praktické boční ochranné air-bumpy. Všude, kde jsem se s autem ukázal se líbila barva. Tyrkyzová, přesněji "Modrá Spring" nejnovějšímu modelu Citroën C3 modelový rok 2021 opravdu sluší.

Efektně vypadá středový polep střechy kombinující černou barvu s daným lakem. Výrobce slibuje dokonce 97 barevných kombinací tohoto pohledného sympaťáka. A ocenit musím akční cenu nejvyšší výbavy Shine, jež vyjde s bonusy na 330 tisíc korun. Jirka Hyner

 Foto: redakce