CITROËN C3 Aircross 1.2 Puretech 110 koní 2022: Víkend s inovovaným SUV aneb do Beskyd na bramborové placky..!

05.07.2022 09:27

Francouzská automobilka aktualizovala po téměř čtyřech letech své malé, ale prostorné esúvéčko a já ho dostal k redakčnímu testu.

Jak se dívám po usednutí za volant kolem sebe, přepracovaný je středový tunel i ručka zadní brzdy. Upgradem Citroënu prošel také infotainment, má nový displej s výrazně lepším rozlišením. Na sluníčku je bezvadně čitelný a na doteky reaguje rychleji.

Kabina si udržuje vzdušnost a jízda je pohodlná. Líbí se mi odkládací prostor nad otevíracím víkem palubní schránky. Vejdou se zde sluneční brýle i mobil.

Po rozjedu mám pocit, že inženýři automobilky Citroën zapracovali na mapování oceňovaného motoru 1.2 PureTech. Přeplňovaný tříválec, který má 110 koní a 205 Nm jde za plynem jako divý. Energie má na rozdávání a předjíždět víkendového "strýca v klobúku" je opravdu radost.

Manuální šestistupňová převodovka je nakloněná mírně dopředu, ale zvykl jsem si rychle, protože je přesná. Ještě by klidně mohla mít kratší dráhy.

Podvozek je komfortní a řízení reaguje bez prodlevy, radost pohledět. Ovšem špatně zapuštěná kanálová víka, kterých je na Severní Moravě více než dost, jsou znát.

Co se týká designu, se nejvíce změnila přední část karoserie včetně masky chladiče. Aktualizované SUV teď působí robustněji.

Na zadních sedadlech je dostatek místa i díky rozvoru náprav 2.604 mm a základní kapacita zavazadelníku má slušných 410 litrů. S posuvnou lavicí u vyšších výbav se prostor může zvětšit až na 520 litrů.

Vždycky říkám s úsměvem, spotřeba je vždy mezi hlavou a pravou nohou řidiče. Při rozumné jízdě a dodržování limitů podle dopravních značek jsem se dostal už na druhý den na 6.6 l/100 km a v pondělí jsem viděl na palubním počítači krásných 5.8 litru. Jen mi chvilku trvalo, než jsem našel ovládání počítače. Tam bych totiž spíše hledal ostřikovače předního skla.

Motor 1.2 PureTech šlapal jako švýcarské hodinky a po zahřátí nešlo poznat, že se jedná o tříválec, tak má vyrovnaný chod.

Nabídka motorizací potěší i milovníky úsporných dieslů a Citroën je opravdu umí. Ve výčtu specifikací je jednotka 1.5 BlueHDi s výkony 110 nebo 120 koní. Vedle mnou testovaného motoru 1.2 PureTech 110 koní, je k dispozici rovněž silnější 130 koňový. Výkonnější jednotky jsou kombinovány vždy se 6st. automatem.

Ceny automobilů se na trhu rapidně zvýšily a prozradím, že testovaný model Citroën C3 Aircross Feel, který vidíte na snímcích, vychází na 452.900 korun. Za vynaložené peníze můžete očekávat praktický crossover s výborným motorem vyráběný ve slovenské Trnavě. Je prostornější než konkurenční Hyundai Kona i Mazda CX-3.

Rozhodně bych si však pořídil loketní opěrku řidiče a parkovací senzory, případně zadní kameru.

A málem bych zapomněl, vyhlášené bramborové placky v hospůdce Na Maraláku kousek za Frenštátem chutnaly v neděli znamenitě. Jirka Hyner

 

Foto: redakce