CITROËN C5 X 1.6 PureTech 180 koní 2023: První kilometry po Valašsku s maximálním komfortem a elegancí..!

26.09.2022 14:41

Po nedávné "road show" značky, kde se novinka poprvé představila veřejnosti v Česku, jsem si mohl vyzkoušet francouzský stylový crossover na vlastní kůži. Vedle elegance musím hned v úvodu zmínit bohatý prostor uvnitř vozu, který na mě dýchá kam se podívám. Zavazadelník má 545 litrů.

Kabina působí vzdušným minimalistickým dojmem a vyníká špičkovými měkčenými materiály. Výbava Shine Pack má navíc příjemná sedadla v kůži a všechny možné inovativní technologie včetně 12palcové středové obrazovky a infotainmentu s hlasovým ovládáním i asistencí v podobě ženského hlasu.

K dispozici je rozšířený head-up displej, který promítá zvolené informace na čelním skle v zorném poli řidiče. Podvozek si prověřím, co všechno zvládne, ale zatím pohoda. Čekal jsem v zatáčkách větší náklony. Filtruje dokonale nerovnosti a drží výborně stopu.

Dávám si 8stupňový automat do manuálního módu, volím jeden ze tří jízdních režimů "Sport" a řadím pádly pod volantem. Citroën používal japonské převodovky Aisin a platí to patrně i teď. Pracují dokonale a řadí s velkou lehkostí.

Když přičtu přeplňovanou jednotku 1.6 litru s výkonem 180 koní a točivým momentem 250 Nm, je to opravdu paráda. Dynamika je až překvapující. Důvodem bude i nízká provozní hmotnost "C5 X," která činí s řidičem jen 1.542 kilogramů.

Zavazadelník má víko s elektrickým ovládáním a kapacitu více než dostatečnou (viz výše). O prostormosti interiéru vypovídá rozvor náprav 2.785 mm i délka vozu 4.805 milimetrů. Auto se na své rozměry velmi dobře ovládá i při parkování. Pomáhají tomu nejen parkovací senzory, ale i 4kamery systému Vision 360stupňů.

 

Po prvních kilometrech jsem z novinkového Citroënu C5 X docela nadšený. Za týden se můžete těšit na redakční test z cestování po Valašsku. Jirka Hyner

 Foto: redakce