CITROËN C5 X 1.6 PureTech 180 koní 2023: Valašskem s maximálním komfortem a elegancí..!

05.10.2022 10:35

Po zářiové "road show" značky, kde se novinka poprvé představila veřejnosti v Česku, jsem si mohl vyzkoušet francouzskouzský stylový crossover na vlastní kůži. Vedle elegance musím hned v úvodu zmínit bohatý prostor, který na mě dýchal ze všech stran. Zavazadelník má 545 litrů.

Kabina Citroënu C5 X působí vzdušným minimalistickým dojmem a vyniká špičkovými měkčenými materiály. Výbava Shine Pack má navíc příjemná sedadla v kůži se všemi možnými inovativními technologiemi včetně 12palcové středové obrazovky a infotainmentu s hlasovým ovládáním a asistencí v podobě ženského hlasu. Složitější infotainment jsem si ale musel pořadně nastudovat.

K dispozici je rozšířený head-up displej, který promítá zvolené informace na čelním skle v zorném poli řidiče, tedy i navigační pokyny. Podvozek zvládne všechno, filtruje dokonale nerovnosti a drží výborně stopu.

Dávám si 8stupňový automat do manuálního módu a volím jeden ze tří jízdních režimů "Sport." Řadím přitom pádly pod volantem. Citroën používal japonské převodovky Aisin a platí to patrně i teď. Pracuje dokonale a řadí s velkou lehkostí.

Motor šlapal jako švýcarské hodinky, přeplňovaná jednotka 1.6 litru s výkonem 180 koní a točivým momentem 250 Nm umí pěkně zabrat. Dynamika je až překvapující. Důvodem bude i provozní hmotnost "C5 X," s řidičem činí jen 1.542 kilogramů.

Zavazadelník má víko s elektrickým ovládáním a kapacitu více než dostatečnou (viz výše). O prostornosti interiéru vypovídá rozvor náprav 2.785 mm i délka vozu 4.805 milimetrů. Auto se na své rozměry velmi dobře ovládá i při parkování. Pomáhají tomu nejen parkovací senzory, ale i 4kamery systému Vision 360stupňů.

Když jsem se podíval asi po třech dnech na spotřebu, byl jsem mile překvapen. Palubní počítač ukazoval průměrných 6.3 litru na sto kilometrů. Druhá část testu už byla vyloženě v městském provozu, i tak se nový crossover nemusel stydět za 7.2 litru. Byl jsem tak pod údaji výrobce.

Testovanému vozu v barvě bílá perleť Nacré s černou střechou to náramně slušelo. Auto s osobitým designem bylo na křižovatkách v hledáčku mnoha motoristů.

Valašskem se mi jezdilo jedna báseň a z Citroënu C5 X jsem doslova nadšený. K dispozici je rovněž plug-in hybridní verze. Vždy s pětiletou značkovou zárukou nebo 120 tisíci najetými kilometry. Jirka Hyner

 Foto: redakce