JEEP COMPASS 1.3 GSE 150 koní Limited 2021: Regionem křížem krážem s modernizovaným SUV..!

07.06.2021 09:40

Nejnovější Jeep Compass je v Česku a já dostal nabídku vyzkoušet ho. Společně se tak můžeme podívat na aktualizovaný model i s novým přeplňovaným čtyřválcem.

Upoutá především upravená přední část vozu včetně nárazníku, má ostřejší kontury. Vypadá honosněji a připomíná mi vetšího Grand Cherokeeho. Ve stylovém interiéru je bohatě využito Eco kůže v kombinaci s textilem, tak se tam pojďme podívat.

Kabina je kompletně přepracovaná a palubní deska dostala tři plochy pokryté příjemnými materiály. Na první pohled působí luxusním dojmem. Líbí se mi 10.25" displej infotainmentu UConnect se streamingem audia přes Bluetooth, stejně jako digitální přístrojový panel, kde jsem si sám přes ovládání na volantu nastavil údaje podle mých představ.

Testovaný Jeep Compass má navíc zimní paket včetně vyhřívaného volantu a sedadel. V ranním chladu potěšil. Auto obouvá 18" broušená hliníková kola (standardem jsou 17palcová). Balíček Comfort ještě přídává bezklíčový přístup a alarm.

Srdcem nejnovějšího Jeepu je motorizace 1.3 GSE s výkonem 150 koní a točivým momentem 270 Nm. Veškerý výkon přenáší na přední kola šestistupňový automat.

Když jsem objevil režim Sport na středovém tunelu vedle řadičky, zůstal tam "už napořád." Jízda v tomto módu je úžasná. Auto ožilo, radost pohledět a 150 koní s točivým momentem 270 Nm se projevilo v plné síle.

Za pět dnů se auto nedá rozhodně zajet, ale u palubního počítače mi spotřeba klesla z původních 17 litrů až k osmi. U syrového motoru v režimu Sport je to velmi slušné (aut jsem už ve svém profesním životě otestoval na dvě stovky). Asi bude záležet na noze řidiče, zda se dostane na výrobcem udávaných 5.8 litru.

Podvozek Compassu filtruje dokonale nerovnosti, drží pěkně stopu a reakce řízení jsou citlivé. Systém hlídání jízdy v pruhu mi někdy vadil, rovnal mi volant na úzkých uličkách přesně podle vyznačených pruhů na silnici. Na kilometrech po dálnici to bylo v pohodě.

Musím ocenit kamerový systém 360 stupňů. Když couváte, na hlavním displeji vidíte také okolí celého vozu. Fajn jsou elektricky ovládané dveře zavazadelníku a zásuvka 230V.

Že autu sluší tahle barva dokazovaly pohledy řidičů i chodců u přechodů. Pěkným bonusem  je u ikonické značky Jeep pětiletá záruka. Svezení to bylo velmi příjemné a dovedl bych si představit, že by mi nový Jeep Compass stál v garáži. Jirka Hyner

 

Co se týká akční ceny je nabídka hodně zajímavá. Specifikace Longitude se dá u partnera testu pořídit už za 618 tisíc. S manuálním šestikvaltem a bohatou výbavou včetně paketů Zima a Výkon potom dokonce za 571 tisíc korun. Stačí se informovat.

 Foto: redakce