MAZDA CX-9 GT SkyActive-G 2.5 litru AWD 2021: Beskydami s prémiovým SUV, které potěší nejen chalupáře..!

26.07.2021 08:15

Mám za sebou týden testování s největším šesti až sedmimístným SUV japonské Mazdy. Model CX-9 má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 2.5 litru v kombinaci se šestistupňovým automatem, pádly pod volantem a možností manuálního řazení.

Abych se přiznal, raději jsem nechával pracovat automat, manuální možnost řazení jsem vyzkoušel, ale inovativní technika jakoby mi říkala: "Jen si mě užívej!" Převodovka prostě řadí precizně. A myslím si, že se tak rozhodne většina nových majitelů.

Mazda působí robustním dojmem a přes její velikost musím říct, že se ovládá naprosto skvěle. Výhled vzad je díky kameře absolutně bez problémů.

O prostornosti kabiny vypovídá rozvor náprav 2.930 milimetrů, navíc působí interiér opravdu luxusně. Nechybí zde všechny prémiové prvky počínaje měkčenými materiály, kůží a konče novým infotainmentem nebo elektricky otevíraným víkem pátých dveří.

Funkci head-up displeje tady plní čelní sklo. Oceňuji asistenční a bezpečnostní systémy, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná sedadla s elektrickým ovládáním. Podvozek se vyrovnával skvěle s mnohdy hrbolatými okreskami.

Co se týká jízdy, čtyřkolka se chová předvídavě a do zatáčení se vrhá opravdu hbitě. Průjezdy zatáček jsou jisté i díky G-Vectoringu Control Plus. Palubní počítač mi zprvu ukazoval spotřebu kolem 11 litrů Naturalu 95.

Vzdušná kabina, úložné prostory a zavazadelník si zaslouží pochvalu. Za druhou řadou sedadel je 1.082 l a za třetí ještě 407 litrů. Přidám také údaj o tažné kapacitě Mazdy, která činí 1.580 kilogramů.

Líbila se mi pohoda za volantem s elektricky nastavitelným sedadlem. Chválím výškově stavitelnou kotvu bezpečnostních pásů, na kterou už většina značek zapomíná. Prostě tady se na ničem nešetřilo.

Pokud potřebujete jezdit na chatu nebo chalupu, světlá výška nenaložené japonské krásky "CX-9" je 224 milimetrů. Jediným neduhem parádního SUV je snad jen jeho délka 5.065 mm, při parkování ve městě na to musíte myslet. Ovšem není to pouze případ Mazdy. Úředníci mnohdy zapomínají, že nová auta vyrostla po všech směrech i do šířky.

A jaké je čtyřválcové srdce Mazdy CX-9? Pod pravou nohou jsem měl pro svižnou jízdu dostatečných 250 koní s točivým momentem 320 Nm. Přitom suchá hmotnost vozu činí necelých 2.000 kg.

Spotřeba nebyla to, na co jsem se během testu zaměřil, ale ve finále opravdu potěšila. Palubní počítač mi ukázal pod výrobcem udávanou spotřebou, respektive 8.1 l Naturalu. Přitom ještě se syrovým a nezajetým vozem. S Mazdou CX-9 se jezdilo velmi příjemně.

Partner testu má k dispozici mimořádně několik vozů. Testovaná sedmimístná specifikace GT vychází s DPH na 1.475.000 korun. Šestimístná verze Mazda CX-9 Signature stojí včetně daně 1.537.000 korun. Jirka Hyner

 Foto: redakce