MINI COOPER CLUBMAN 2.0D 150 koní: Stylový rodák z Oxfordu konečně na českých silnicích..!

18.10.2016 11:26

Při dubnové návštěvě továrny Mini v britském Oxfordu jsem koukal na výrobu ikonických aut a vzpomínal na epizody Mr. Beana.

Blik, to už není muzeum, ale stojím u linky, kde se nesmí fotit. Právě přijíždí Clubman a já si říkám, jak asi jezdí tahle šikovná stylovka. V rodině totiž máme klasického Mini Coopera se třemi dveřmi. To jsem tehdy netušil, že se jeden z partnerů Speedu stane dealerem Mini. Víkendové testování Clubmanu s dvoulitrovým dieslem tedy může začít.

Usedám za volant novinky a hledám startovací tlačítko u volantu. Kdepak, Mini ho má na středu palubky pod kruhovým displayem a ovladači klimatizace. Efektně, jako ve sportovním letadle startuji páčkou.

Ještě seřídit zrcátka, sedadlo, naladit domovský Helax a pádím do Beskyd pořádně prověřit Mini. Docela se kochám samotnou jízdou. O "motokárovém" podvozku bych mohl klidně zpívat ódu na radost. Je doslova na hraně sportovní a komfortní jízdy, kdy ještě velmi dobře tlumí nerovnosti a zatáčky přitom projíždíte jako v kolejích.

A co ještě chválím, jsou přední sedadla, výborně drží tělo. Osmistupňový Steptronic pracuje jako švýcarské hodinky, řadí dokonale bez prodlev, manuální mód jsem využil asi jen na 50-ti kilometrech.

Co s týká bezpečnostních systémů, těžko bych hledal něco, co tady není. Příplatkově si můžete pořídit další hromadu vychytávek. Head-up displey, automatické parkování, LED světlomety, tísňové volání E-Call, digitální DAB rádio, panoramatickou střechu (viz foto) nebo další možnosti individualizace, včetně barvy karoserie (za nemetalické laky včetně bílé Pepper White se nepřiplácí).

Vyzkoušel jsem nejen ekonomický režim, ale rovněž sportovní. To Mini lehce zavrnělo, zvedly se otáčky motoru, převodovka potom řadila rychleji a jízda se stala ještě radostnější.

Měřím 170 cm a vadilo mi, že se na b-sloupku nedala nastavit výška kotvy bezpečnostního pásu. To mě docela překvapilo. A ještě užší vnitřní zpětné zrcátko, ale to se dá nahradit dokoupeným panoramatickým. Dvě pihy na kráse mi však potěšení z nového kombi Mini Cooper Clubman nezkazily.

Auto má pod spodním víkem zavazadelníku ještě dojezdovou rezervu a místo na drobnější věci.

Coby velký a hravý kluk oceňuji nejen výborné jízdní vlastnosti vozu, dokonalý dvoulitrový diesel, precizní zpracování, ale také efektní ambientní osvětlení skvěle odhlučněné kabiny.

Večer po otevření dveří promítá speciální "gobo spot" logo Mini na silnici. Dovedu si Clubmana představit v garáži.

A ještě něco, zájem o Clubmana byl všude větší, než o druhé kolo senátních voleb. Tolik pozornosti si během testování britský krasavec vysloužil. Jirka Hyner

P.S. Clubman startuje s benzinovou 1.5l o výkonu 136 koní na ceně 598 tisíc. Mini Cooper Clubman D pořídíte za 674.700 korun.