Krátký test nové generace Citroenu C3...

23.08.2010 16:10

V záplavě novinek jste si možná nevšimli nové generace Citroenu C3. Prošel radikální modernizací a pokud uvažujete o koupi nového auta, stojí za pozornost. Přímý konkurent Fabie má na rozdíl od škodovky, více místa v šířce loktů, před spolujezdcem a má prostornější zavazadelník. Uvědomil jsem si to hned po usednutí za tvarově povedený volant. Silnější věnec se velmi příjemně drží. Podvozek vede dobře stopu i v ostřejších zatáčkách a je naladěn na hranici komfortní a sportovnější jízdy. Pochvalu zaslouží přední sedadla za dobré boční vedení těla a použité materiály. Už během loňské podzimní premiéry ve Frankfurtu, mě malý Citroen zaujal svými neotřelými a nápaditými křivkami. A teď něco k výbavě provedení Open Way, které jsem testoval. Auto má čelní, boční i hlavové airbagy, ABS, EBD, EBA, klimatizaci, radio s CD, dálkový centrál ovládaný na sklápěcím klíči, palubní počítač i přední mlhová světla. Příplatkvý Paket City nabídne navíc panoramatickou střechu, parkovací zadní asistent i vyhřívaná a sklápěná vnější zrcátka. Příplatková metalíza stojí 10.800,- Kč. Paket City s oknem Zenith 12.000,- Kč. Nový Citroen C3 Open Way s benzínovou 1.4 a výše uvedenou výbavou pořídíte celkem za 272.800 korun, což je podle mého, hodně dobrá nabídka. Chyběla mi pouze středová přední loketní opěrka a přeci jenom ještě silnější motor. Základní jedenáctistovku vůbec nedoporučuji, ta si zaslouží umístění už jen v muzeu francouzské značky. Překvapil mě výborný chod převodovky s poměrně přesnými drahami, mohly být klidně ještě malinko kratší. Pokud to Francouzi vychytají, může se německá konkurence vážně bát. Svezení se současným Citroenem C3 rozhodně doporučuji každému zájemci o nový vůz.  Jirka H.

 

 

 

Foto: redakce